Trivselspolitik og antimobbestrategi

Hotherskolen bygger på et fundament af frihed under ansvar og gensidig respekt mellem elever, lærere og forældre. Mobning accepteres ikke på skolen. Det forventes at alle udviser hensyn, og tiltaler andre på en høflig måde og i et pænt og sobert sprog.

Mobning er, når en eller flere personer gentagne gange og i længere tid bliver udsat for negative handlinger fra en eller flere personer (en ”overmagt”, som offeret har svært ved at forsvare sig imod) og ofte i situationer, som man ikke kan undslippe - f.eks. i det dagligt tilbagevendende forum, som frikvartererne udgør for en elev.

Det er alles ansvar at arbejde frem imod et godt psykisk arbejdsmiljø for både børn og voksne. Det forventes derfor, at alle arbejder med og påtager sig et ansvar for en god trivsel.

Læs mere i dokumenterne

• Trivselspolitik og antimobbestrategi (juni 2020)
  • Klagevejledning til forældre og elever

Trivselspolitik og antimobbestrategi

Shape Created with Sketch.

Klagevejledning til forældre og elever

Shape Created with Sketch.